$alt-image-text.getData()

’75

Mannov grundlægges

"Vi er erhvervslivets advokater i den domstol, der hedder den offentlige debat" – Børge Mannov

Den 2. januar 1975 grundlægger Børge Mannov Mannov Consult. Børge er cand. polit. fra Københavns Universitet i 1950 og far til otte børn. Under besættelsen er Børge medarbejder ved det illegale Morgenposten. I 1952 bliver han medstifter af Danske Reklamebureauernes Brancheforening, og i 1956 direktør i brancheforeningen.

$alt-image-text.getData()

’93

Nye forretningsområder

I begyndelsen af 1990'erne udvider Mannov med nye forretningsområder. I 1993 indleder vi fx et samarbejde med den gigantiske internationale morgenmadsproducent Kellogg's.  

$alt-image-text.getData()

’96

Nye måder at tænke PR på

Mannovs første branding-kampagne 'Morgenmadens Uge' for Kellogg's i 1996 er en ny og anderledes måde at tænke PR på. Projektet satte ind på flere forskellige PR-fronter samtidigt og i flere lande. Målet var at skabe opmærksomhed om Kellogg's idégrundlag med at lave sund og ernæringsrigtig morgenmad. Løsningen var forud for sin tid i den måde, hvorpå branding blev brugt som et effektivt redskab.   

$alt-image-text.getData()

’99

GCI Mannov rykker mod vest

I 1999 skifter Mannov Consult navn til GCI Mannov. Virksomheden, der nu er blandt Danmarks største PR-bureauer, åbner kontor i Aarhus.   

$alt-image-text.getData()

’04

Guld Image

Mannov afholder den første af mange Guld Image Konferencer i samarbejde med Berlingske Nyhedsmagasin og IFO – Instituttet for Opinionsanalyse A/S. Til grund for både konference og image-temanummer ligger en image-rapport udarbejdet af IFO. Rapporten viser danske og udenlandske virksomheders scorer på 10 forskellige image-parametre og udviklingen i scorerne over de sidste fem år

$alt-image-text.getData()

’09

Mannov Lifestyle tager fart

Efter mere end 100 års tro tjeneste får den folkekære Irmapige nye kjoler at vælge. Bag kjolerne står tre af Danmarks mest interessante designere. Kampagnen fører til flotte omtaler i landets livsstilsmedier. 

’12

Ny adm. direktør

I december 2012 tiltræder Reinholdt Schultz som ny administrerende direktør i Mannov og afløser Steffen Lüders, der bliver arbejdende formand. Reinholdt har været en del af Mannov-holdet siden 1998 og har de seneste år bestridt posten som CFO og viceadministrerende direktør. Reinholdts ambition er, at Mannov skal levere de bedste og mest effektive kommunikationsløsninger, der skaber positive forandringer og værdi for kunderne. Sammen med Reinholdts professionalisme og evne til at få holdet til at spille sammen vil det danne fundamentet for Mannovs forsatte vækst.

’14

Eurovision School Contest

4.-6. klasses elever fra Skåne og hele Danmark deltager i Eurovision School Contest – en kreativ skolekonkurrence – hvor eleverne giver deres bud på, hvordan et grønnere og mere bæredygtigt Europa kan se ud. Mannov står, i samarbejde med Wonderful Copenhagen, bag ideudvikling, planlægning, projektledelse, grafisk artwork og eksekvering af konkurrencen med flere end 7.000 deltagende elever og 300 bidrag. Konkurrencen opnåede via mediedækning i lokalaviser og radio, samt lokale tv-stationer i både Skåne og Danmark at generere medieomtale til en værdi af 7 mio. kr.

$alt-image-text.getData()

’75

Den første opgave

Mannovs første konsulentopgave er et tekstindlæg i Ugeskrift for Læger. Fakturaen er på 150 kr. Som PR bureau for MEFA, Lundbeck og Novo Nordisk placerer Mannov Consult sig efterfølgende som en vigtig aktør på healthcare-området.  

$alt-image-text.getData()

’94

Sponsorering

Op igennem 1990'erne udvikler Mannov sine kompetencer inden for sponsorering. Et af Mannovs mere spektakulære sponsor-projekter er Rexona og Libresses sponsorering af en kapsejladsbåd – bemandet udelukkende med kvinder. Kombinationen af hygiejneprodukter og kvinder i en mandsdomineret sport rammer plet og skaber enorm opmærksomhed.

$alt-image-text.getData()

’97

Mannov åbner kontor i Malmø

I 1990'erne får Mannov flere og flere internationale kunder, og det betyder et stigende antal arbejdsopgaver i Sverige. I 1997 åbner Mannov derfor kontor i Sverige – tre år før Øresundsbroen åbner i 2000. I 1999 løber vi med Primant Prisen for at være pioner og forbillede for andre virksomheder, der ønsker at etablere sig på tværs af grænser.  

$alt-image-text.getData()

’00

2000 - Vækst indenfor technologi

I årene 2000-2008 skaber Microsoft kæmpe vækst i Mannovs technologyafdeling, og vi er blandt andet arkitekter bag konferencen Future Focus i Bella Center i 2001 med Bill Gates og Michael Dell som hovedtalere.

$alt-image-text.getData()

’08

Guldregn over Mannov

GCI Mannov løber af med en række fornemme anerkendelser ved den årlige SABRE Award, der er PR-branchens svar på filmens Oscaruddeling. Blandt andet prisen for "bedste nordiske bureau"

$alt-image-text.getData()

’09

Danmarks første cykelreporter

Mannov sender konsulent Mikkel Tholstrup Dahlqvist til Paris sammen med velgørenheds-cykelholdet TeamRynkeby. Mikkel vil fra sadlen af sin gule racercykel holde danske og udenlandske medier orienteret om turens forløb. 

$alt-image-text.getData()

’10

Mannov opruster på sociale medier

Nokia bliver kunde hos Mannov. Udover de klassiske tech-discipliner er der et behov for at være nærværende på sociale medier. Mannov og Nokia udvikler i fællesskab strategien bag siden, og Mannov bliver Nokias Community Manager på Facebook.

$alt-image-text.getData()

’12

Nørrebroløbet

29. maj lød startskuddet til Nørrebroløbet 2012, som er drevet af en gruppe etniske minoritetsdrenge fra Nørrebro. Løbet er en del af et projekt under Dansk Flygtningehjælp. Mannov er frivillig mentorvirksomhed for drengene. 

’14

Lumia Detective

Mannov udvikler en digital mini-krimi til lancering af Lumia 630. Kampagnens udgangspunkt er en krimiserie kaldet Lumia Detective, hvor publikum ser en forbrydelse blive begået og efterfølgende skal opklare mysteriet ved hjælp af den virtuelle smartphone Lumia 630, som er fundet på gerningsstedet. Lumia Detective blev en overvældende succes med flere end 23.000 unikke besøgende på kampagnesitet og en gennemsnitlig besøgstid på over 3,5 min.

$alt-image-text.getData()

’75

Farmaka og miljø på dagsordenen

I 1975 lancerer Mannov nyhedsbrevet 'Farmaka Info'. Nyhedsbrevet opsummerer og perspektiverer alle omtaler på lægemiddelområdet. I 1978 får det stigende miljøfokus i samtiden Mannov til også at lancere nyhedsbrevet 'Miljø Info'. Nyhedsbrevene kører i over 35 år.

$alt-image-text.getData()

’95

Steffen Lüders i spidsen

I januar 1995 ansættes Steffen Lüders som direktør hos Mannov. Det dengang 20-årige succesfulde PR-bureau trænger til friske ben, og Steffen Lüders fortsætter den positive udvikling i virksomheden. Med en fortid som marketingschef, journalist, konsulent og seks år på Institut for Fremtidsforskning, har Steffen bagagen fuld af visioner og nye projekter.

$alt-image-text.getData()

’98

To nye in-house bureauer

Mannov danner Danmarks første sponsorbureau Sponsorbrokers®, der skal skabe tætte forbindelser mellem idrætten og erhvervslivet. Året efter bliver in-house bureauet STRING dannet. STRING skal håndtere strategisk sponsorering bl.a. events.

$alt-image-text.getData()

’00

Mannovs medarbejdere

Mannovs medarbejdere på Nitivej - gejsten var høj og mottoet lød "go go go ".

$alt-image-text.getData()

’01

Mannovs eventteam i aktion for sundere tænder

Mannovs eventteam STRINGs Drop-Out Patrulje besøger i 2001 10 byer og får unge mellem 18-25 år tilbage i tandlægestolen. Eventen kombineres med aktiviteter på internettet og i butikker i hele landet

$alt-image-text.getData()

’09

Mannov skifter netværk

I starten af 2009 skifter GCI Mannov navn til Mannov, og GCI skiftes ud med Ogilvy Public Relations Worldwide, der er et langt større netværk med 82 søstervirksomheder i hele verden.

$alt-image-text.getData()

’11

Årets kommunikationspris

Team Rynkeby vinder - med Mannov som bureau - årets kommunikationspris på en stor konference, kom-dag'11, i Koncerthuset i DR Byen.

’14

Nye kostråd

Mannov får til opgave at hjælpe Fødevarestyrelsen med at formulere, designe og lancere de nye kostråd. Kampagnen inkluderede skabelsen af en visuel identitet, et lanceringsevent, skolematerialer, aktiviteter på sociale medier, pressehistorier og annoncering. Målet er, at præsentere dem på en visuel og appellerende måde for at skabe bevidsthed på tværs af demografiske grupper. Kampagnen blev en succes med 1.700 omtaler af kostrådene i kampagneperioden, en større tilstedeværelse på Facebook og større viden og tillid til kostrådene blandt indkøbsansvarlige i familierne.

’15

Mannov fylder 40 år

I 2015 kan Mannov fejre, at det er 40 år siden, at den fremsynede Børge Mannov forlod stillingen som kommunikationsdirektør hos Novo Industri A/S for at etablere Mannov Consult. Dengang som nu var Mannov med i front i den danske PR-branche, en branche, hvor 40 års jubilarer ikke hænger på træerne. Dagen blev fejret i bragende sol på Mannovs tagterrasse med besøg af kunder, samarbejdspartnere, venner af huset og nuværende og tidligere medarbejdere