Anne Reinholdt

Anne Reinholdt

Direktør for Consumer PR & Partner
Phone: +45 2715 7067
Email: ar@mannov.dk

Lumia Detective-kampagne nomineret til KomPris´14

nov 14, 2014 By Anne Reinholdt

I sommers fik forbrugerne i de skandinaviske lande mulighed for at indtage detektivrollen, da Microsoft Devices præsenterede den digitale kampagne Lumia Detective. Med udgangspunkt i krimigenren og gamification skulle forbrugerne opklare en forbrydelse ved hjælpe af smartphonen Lumia 630. Bag idé og kampagne stod Mannov.

Krimigenren er populær i de skandinaviske lande, og derfor tog den digitale kampagne Lumia Detective sit udgangspunkt her. Formålet med den digitale kampagne Lumia Detective var at engagere forbrugerne på tværs af Skandinavien og gøre dem opmærksomme på, at en prisbillig smartphone som Lumia 630 giver brugerne de samme features og apps som dyrere smartphones.

Et centralt element i kampagnen var gamification, der handler om at skabe involvering af forbrugerne via et spilmodul. Det havde til formål at øge den gennemsnitlige tid som forbrugerne brugte på den virtuelle Lumia 630.

Kampagnen blev bygget op omkring tre hovedelementer:

·         Tre kortfilm med forbrydelserne produceret af instruktør Charlotte Madsen.

·         Kampagnesite, hvor forbrugerne blev præsenteret for traileren og de tre kortfilm med forbrydelserne, som de selv havde mulighed for at løse via en virtuel Lumia 630.

·         Sociale medier som primær markedsføringskanal.

Kampagnen var en stor succes med mere end 20.000 unikke besøgende på kampagnesitet, en gennemsnitlig besøgstid på knap 4 minutter på kampagnesitet og knap 10.000 gennemførsler af spillet. Traileren blev vist knap 15.000 gange på YouTube, og indsatsen på Facebook nåede mere end 15 mio. brugere på tværs af Skandinavien.

Kampagnen er nomineret til KomPris´14, som uddeles af Dansk Kommunikationsforening på den årlige KomDag´14 tirsdag den 18. november.

Læs mere om KomPris14 her

 

 

Comments
No comments yet. Be the first.