Entries with tag brand marketing.

Anders Mikkelsen

Anders Mikkelsen

Konsulent
Phone: +45 2715 7074
Email: ami@mannov.dk

Når marketingkampagnen løber løbsk, og hvordan I undgår det

Apr 20, 2016 By Anders Mikkelsen
Tags: brand marketing , content marketing , krisekommunikation
Tanken er fin, når brands lancerer digitale kampagner, hvor brugerne har helt frie hænder til at producere digitalt indhold – opdateringer, billeder, etiketter, osv. - centreret omkring brandet. Desværre bliver udbyttet af og til et andet end hensigten, når brugernes kræfter slippes løs på de store brands. Kampagner med frie rammer er nemlig......
Read More About Når marketingkampagnen løber løbsk, og hvordan I undgår det »
Matilde Burskov Ascanius

Matilde Burskov Ascanius

Juniorkonsulent
Phone: +45 2715 7088
Email: mat@mannov.dk

Bloggerens business

Jun 22, 2015 By Matilde Burskov Ascanius
Tags: brand marketing , branding , sociale medier , content marketing , consumer pr , blogs , bloggersamarbejde , pr
Når dit brand skal på bloggen, skal du huske en særlig vigtig spiller - nemlig personen bag. Bloggerne skal tænde på dit brand og din idé, så de kan arbejde med budskabet og gøre det til deres eget. Det afslører to af Danmarks største bloggere, Mette Marie fra TWINPEAKS og Cathrine fra ROCKPAPERDRESSES i videoerne......
Read More About Bloggerens business »
Tine Duelund Schou

Tine Duelund Schou

Seniorkonsulent
Phone: +45 2715 7086
Email: tds@mannov.dk

Marketing-lingo for Dummies

Jan 26, 2015 By Tine Duelund Schou
Tags: brand marketing , content marketing , real-time marketing , strategisk kommunikation
Igen i 2015 flyver det rundt med ”marketingtrends for året”-artikler, og igen er jeg imponeret (og underholdt) af de fantastiske buzzwords og ”marketing-lingoen”, der bruges til at opstille et marketing-drømmescenarie, der budgetmæssigt kun er relevant for dem, der hedder f.eks. Jysk, Lego eller Coop (eller telebranchen). Jeg er med på, at......
Read More About Marketing-lingo for Dummies »
Kim Ege Møller

Kim Ege Møller

Chefkonsulent for Corporate Communication
Phone: +45 2715 7098
Email: kem@mannov.dk

De tæv kunne Joe & the Juice have undgået

Aug 13, 2014 By Kim Ege Møller
Tags: brand marketing , sociale medier , medier , kommunikation , shitstorm
Kritikken haglede ned over juicekæden Joe & the Juice i sidste uge. Først på Facebook, og da kritikken blev massiv, fulgte de traditionelle medier efter. Men tævene kunne have været undgået – det handler om kultur og respekt for kommunikationen på de sociale medier. 52 % af alle britiske virksomheder har været udsat for negativ omtale, 9 % af de britiske virksomheder har mistet......
Read More About De tæv kunne Joe & the Juice have undgået »
Showing 4 results.
BLOG

Mannov siger farvel til vores jyske PR-nestor

 

Den 30. september 2020 fyldte vores kære og mangeårige kollega og partner Ebbe Kristensen 66 år. Det blev samtidig Ebbes sidste arbejdsdag, da han har valgt nu at hellige sig pensionisttilværelsen – efter mere end 30 år i PR-branchen.

 

Ebbe har været en ledende faktor for Mannovs Aarhus-afdeling siden 1999, hvor han gjorde comeback til Mannov efter nogle år hos bl.a. Schur International, Indbodan og et par andre bureauer. Ebbe begyndte dog hele sin karriere hos netop Mannov, da han tilbage i 1982 – kun syv år efter firmaets grundlæggelse – startede som elev hos Børge Mannov og i løbet af de følgende tre år blev godt udlært i PR ud fra devisen om ”Alle har ret til en advokat ved den domstol, der hedder den offentlige debat”.

 

Samlet set er det blevet til mere end 23 år i Mannov og over 30 år i bureaubranchen for Ebbe. På nogle områder er der sket en afsindig udvikling siden 90’erne – vi sender fx ikke længere pressemeddelelser ud pr. fax (hvilket ellers dengang var et vildt teknologisk kvantespring fra den traditionelle postomdeling J). Men når det kommer til selve essensen i PR, så er grundtankerne ifølge Ebbe stadig de samme: ”Etablering, opretholdelse og udvikling af relationer med en organisations vigtigste in- og eksterne interessenter. Det er, hvad PR dybest set handler om. Og hvad der også gælder ikke mindst i dag, hvor normer og paradigmer ændres, og hvor virksomheder kan komme ud i kriser lynhurtigt i takt med medieudviklingen og ikke mindst her i den nye ”udskamningstid””.

 

Men nu er det slut med PR-værktøjerne i arbejdsøjemed for Ebbes vedkommende. Fremover vil Ebbe koncentrere sine kræfter om at nyde pensionisttilværelsen sammen med sin søde hustru Inge. Det under vi ham selvfølgelig fuldt ud – men vi kommer til at savne ”den gamle jyde” med de mange jyske favorithold (Ebbe er tilsyneladende glad for alle jyske fodboldhold, der slår københavner-holdene). Gennem årene har Ebbe været en enorm kapacitet for både Mannovs kunder og os som kollegaer. Han har prøvet lidt af hvert inden for kommunikationsbranchen, hvilket har gjort ham til den dygtige og skarpe generalist, han er i dag – med en særlig forkærlighed for fødevare-, medicinal- og miljøområdet, der altid har ligget Ebbes hjerte nær, og hvor han gennem tiden har skabt mange virkelig flotte resultater for Mannovs kunder.

 

I Mannov har vi altid haft en meget speciel og familiær kultur. Mange taler om den særlige ’Mannov-ånd’ – både blandt kunder og medarbejdere, nuværende som tidligere. Derfor satser vi også på, at vi fortsat kommer til at få glæde af Ebbes gode selskab og spændende anekdoter og betragtninger om bl.a. fodbold, vin og verden. Om vi er enige – særligt om synspunkterne inden for fodbold – tør vi ikke garantere. Men det bliver helt sikkert en hyggelig snak.

 

Vi ønsker Ebbe (og Inge) alt det bedste fremover – og glæder os til at høre nyt om stort og småt fra livet som pensionist i både Gl. Rye og Sydfrankrig. 

 

Tekst til LinkedIn, Facebook mv.:

Et kæmpe og hjerteligt tillykke til vores jyske PR-nestor Ebbe, der fyldte 66 år den 30. september. Dagen var samtidig Ebbes sidste arbejdsdag, da han nu helliger sig tilværelsen som pensionist sammen med sin kære hustru Inge. De vil helt sikkert komme til at nyde livet i både Gl. Rye og Sydfrankrig –  vi ønsker både Ebbe og Inge alt det bedste fremover og håber, at de fortsat vil lægge vejen forbi Mannov, når de er på den østlige side af broen.