Tine Duelund Schou

Tine Duelund Schou

Seniorkonsulent
Phone: +45 2715 7086
Email: tds@mannov.dk

Content - is the new black?

Feb 25, 2015 By Tine Duelund Schou
Tags: content marketing

’Content’ har i den seneste tid bevæget sig godt op ad rangstigen over, hvad vores kunder efterspørger - hvad end det er i form af en decideret content marketing-plan, eller som delelementer i en digital kommunikationsstrategi. Men hvad er det? Der er jo som sådan ikke noget nyt i content, da der (forhåbentligt) altid har været godt, gennemtænkt indhold i den kommunikation, vi har sendt ud – og de præmisser for god kommunikation, der gjorde sig gældende før, er stadig relevante, så hvad er det nye?

Det nye ligger i systematiseringen af produktionen og udsendelsen af content. Ifølge mange af de kloge hoveder har de traditionelle og store ”on-off”-kampagner i stigende grad mistet sin effektivitet hos forbrugerne, og de mange kanaler gør det besværligt (og dyrt) at få indholdet ud til forbrugerne – og det er lige netop disse parametre, der sikrer, at indholdet kommer til sin ret. I stedet for at ramme kunden én gang med et ’se mig! – køb det billigt’-budskab, så er tanken med content en flertrinsraket, hvor afsenderen igennem en længere periode informerer og underholder kunden for til sidst at sælge pointen til kunden direkte (eller indirekte, hvis du er rigtig god!). Derfor skal der nu – modsat tidligere – planlægges en hel ”kommunikationsrejse” for kunderne, hvor der er tænkt flere budskaber ind undervejs, og hvor det næste budskab (dvs. næste stykke content) styres af, hvordan kunden har reageret på det forrige – det der i bedste buzz-word-stil kaldes ’nurture’.

Siger man A må man også sige B, C og D

Uanset hvilken type content du sender ud, skal du altid have næste skridt i tankerne. Det er (desværre) ikke alle kunder, der bider på første gang, og derfor skal ’nurture’-principperne i brug, når du laver din kommunikations-/marketingplan. Hvis kunden siger ”ja tak”, er det super – så skal der sælges produkter, services, løsninger eller hvad du nu beskæftiger dig med – men hvis kunden ikke bider på, hvad er så det næste stykke content? Nurture- og content-marketing handler om hele tiden at holde kunden inde i varmen – både inden, under og efter købet for på den måde at sikre, at de køber igen. Så start med at lave en plan, hvor du kortlægger organisationens aktiviteter – og find ud af hvad skal sendes til hvem og hvornår. Det er ok at starte i det små, men sørg for at holde jer til planen, for der skal skabes et langvarigt flow frem for drypvis indskydelse. Der behøver ikke sendes content ud hver dag – det kan man arbejde sig hen i mod, når man har gjort sig lidt erfaringer – men tænk hele tiden i flows; først content A, så content B, C, D og så videre. Nedenfor er et eksempel på et nuture-flow, hvor kundens reaktion afgør, hvilken content de derefter bliver præsenteret for:

Got it!… men hvilke typer content skal jeg producere?

Content er ikke kun nyhedsbreve, white papers eller videoklip. Der er så mange muligheder for at udarbejde og udvikle content til de forskellige kanaler, at det nærmest kun er fantasien, der sætter grænser. Nedenfor får du en fin oversigt – lånt af Brian Carrol (se link nederst) – som giver et hurtigt overblik over de kanaler, som vi traditionelt arbejder med, samt hvilken type indhold, der egner sig bedst til den enkelte kanal:

Listerne her er selvfølgelig ikke uudtømmelige, og jeg er godt klar over, at denne oversigt næppe giver direkte inspiration til konkret at komme i gang med at udvikle content. Nedenfor har jeg derfor samlet en liste med noget af det, der hos os i Mannov er det mest efterlyste content, og content som jeg finder mest effektivt. Jeg håber, det kan give lidt inspiration til hvilke typer content, der passer til din organisation, samt mod på at give sig i kast med at udvikle godt indhold (hvem ved – måske har I allerede noget af det i forvejen):

·         Blogposts: Del din egen eller andres viden ved at skrive eller kommentere på blogindlæg.

·         Artikler og 3.-parts artikler: Er din virksomhed blevet omtalt i medierne (enten via PR-indsats eller af en uvildig 3. part), kan du overveje at dele omtalen med dine kunder. E-mail eller post link til artiklen med en kort kommentar – med kommentar menes mere end bare ”spændende!” eller ”enig”.

·         Research og rapporter: At fremlægge små opsummeringer af interessante pointer fra research eller rapporter i dit givne felt og linke til rapporterne for dem, der skulle have lyst til at læse videre, er en god måde at yde en service for dine kunder, og samtidigt viser det passion og engagement til feltet, du arbejder med.

·         Håndskrevne breve (ja, der står håndskrevne): Hvornår har du sidst modtaget et håndskrevet brev? Det sætter selvfølgelig begrænsninger på mængden, du kan sende, men man kan ikke lade være med at læse et håndskrevet brev nu til dags.

·         Bøger: Viden og ekspertise findes også uden for de digitale medier, så deling af god viden om en bog kan bestemt også være en god made at vise kompetencer inden for sit felt.

·         ’How to’-guides: Forklaring på hvordan man gør noget, eller “tips og tricks”-artikler er uhyre populære. Hvad end de er lavet som tekst eller video, er det noget, kunderne læser, når det rammer inden for deres interessefelt. Dette format er letfordøjeligt, giver inspiration, og så får læseren lidt nyttig viden med ”hjem”. Dette content kan postes på blogs eller på hjemmesider, og efterfølgende kan du linke til det via opslag på de sociale medier.

·         Podcasts & webinarer: Begge er formater, der tager tid at producere, men til gengæld kan det stykke content, der kommer ud af indsatsen, også bruges over en længere periode. Del link til content i en e-mail, blogpost eller med en kort kommentar på de sociale medier.

·         E-books og white papers: Dette digitale format er genialt til at komme mere i dybden med et emne. Det tager tid at producere indholdet, men til gengæld kan det bruges og genbruges på de digitale platforme, og indholdet kan let versioneres til forskellige mindre formater, så det rækker længere – se f.eks. ’Ribbensteg-taktikken’, skrevet af Joakim Ditlev, som jeg har linket til nedenfor.

Som den kvikke læser sikkert har bemærket, er der forskellige typer content på listen. Det meste er digitalt, men der er også enkelte eksempler på mere ’traditionelt’ content eller ’hard copy’ content. Det vigtigste er at finde ud af, hvilke typer content der virker bedst på hvilke segmenter og lade den viden definere udviklingen.

Hvis du vil have inspiration til at komme i gang, eller til hvordan du kan strække dit content så langt som muligt, følger her en lille anbefaling til to blogindlæg, der kan hjælpe dig videre:

Brian Carrol blog: Content Marketing Tips for Lead Nurturing - du skal ikke lade dig narre af blognavnet B2B…Content Marketing og Nurture-flow er lige så relevant for B2C som for B2B.

Ribbensteg-taktikken af Joakim Ditlev: Ribbensteg-taktikken - beskriver hvordan større mængder content, som e-books eller lignende, kan brydes op i mindre bidder, så det rækker længere.

God fornøjelse!

Comments
Add Comment

Name:สล็อตทุกค่าย สมัคร เอง
สล็อตทุกค่าย สมัคร เอง l] Sign up today and receive a free bonus. Try the newest slots Hundreds of games for you to play

Posted on 2/27/22 8:03 PM.

Post Reply Top
Name:สล็อต nolimitcity
สล็อต nolimitcity Give credit for new members Deposit the first amount and get it. Another bonus of 100% if interested, click now.

Posted on 2/27/22 8:03 PM.

Post Reply Top
Name:สล็อต relax
สล็อต relax The best of the direct website. Apply today. Withdraw money today. It takes less than 5 minutes to enjoy the slots game like crazy.

Posted on 2/27/22 8:03 PM.

Post Reply Top
Name:slot demo ทดลองเล่น
slot demo ทดลองเล่น best online slots and the most reliable Deposit and withdraw quickly with automatic deposit and withdrawal system fast service

Posted on 2/27/22 8:04 PM.

Post Reply Top
Name:slot ทดลองเล่นฟรี
slot ทดลองเล่นฟรี The number one slot game service site. There are famous slot games from many big camps, whether it is PG Slot, we also have

Posted on 2/27/22 8:04 PM.

Post Reply Top
Name:Anan Slot
Website:https://megagame168.com
Thanks for the post <a href="https://megagame168.com/%e0%b8%97%e0%b8%94%e0%b8%a5%e0%b8%ad%e0%b8%87%e0%b9%80%e0%b8%a5%e0%b9%88%e0%b8%99%e0%b8%aa%e0%b8%a5%e0%b9%87%e0%b8%ad%e0%b8%95/"><b>ทดลองเล่นpg</b></a>

Posted on 2/28/22 1:50 PM.

Post Reply Top
Name:AnanSlot
Thanks for the post ทดลองเล่นpg

Posted on 2/28/22 1:52 PM in reply to .

Post Reply Top

Posted on 2/28/22 1:55 PM in reply to .

Post Reply Top
Name:AnanSlot
Thanks for the post pgslot ทดลองเล่น

Posted on 2/28/22 1:57 PM in reply to .

Post Reply Top
Name:AnanSlot
Thanks for the post Megagame slot

Posted on 2/28/22 1:57 PM in reply to .

Post Reply Top
Name:mega game
<a href="https://megagame.game/">mega game</a> Hello I am so delighted I located your blog, I really located you by mistake, while I was watching on google for something else, Anyways I am here now and could just like to say thank for a tremendous post and a all round entertaining website. Please do keep up the great work

Posted on 3/3/22 10:10 AM.

Post Reply Top
Name:ฝาก99รับ300
ฝาก99รับ300I really really love this article. it helps me through a tough time. thanks

Posted on 3/3/22 10:12 AM.

Post Reply Top
Name:mega game online
mega game online Try to play slots for free. It's real. It's really broken. Play all games for free. PG Slots

Posted on 3/3/22 10:12 AM.

Post Reply Top
Name:สล็อตทุกค่าย สมัคร เอง
Sign up today and receive a free bonus. Try the newest slots Hundreds of games for you to play สล็อตทุกค่าย สมัคร เอง l]

Posted on 3/3/22 10:13 AM.

Post Reply Top
Name:สล็อต nolimitcity
สล็อต nolimitcity Give credit for new members Deposit the first amount and get it. Another bonus of 100% if interested, click now.

Posted on 3/3/22 10:13 AM.

Post Reply Top
Name:slot demo ทดลองเล่น
<a href="https://casinoslot42.com/try-playing-slots/">slot demo ทดลองเล่น</a> best online slots and the most reliable Deposit and withdraw quickly with automatic deposit and withdrawal system fast service

Posted on 3/3/22 10:25 AM.

Post Reply Top
Name:slot ทดลองเล่นฟรี
slot ทดลองเล่นฟรี The number one slot game service site. There are famous slot games from many big camps, whether it is PG Slot, we also have

Posted on 3/3/22 10:25 AM.

Post Reply Top
Name:joker365
It so cool site I went to this website, and I believe that you have a plenty of excellent information
<a https://jokergame365.com/">Joker365</a> <a https://jokergame365.com/">Jokergame365</a>

Posted on 3/4/22 10:09 AM.

Post Reply Top
Name:mega game
<a href="https://megagame.game/">mega game</a> Hello I am so delighted I located your blog, I really located you by mistake, while I was watching on google for something else, Anyways I am here now and could just like to say thank for a tremendous post and a all round entertaining website. Please do keep up the great work

Posted on 3/6/22 9:47 PM.

Post Reply Top
Name:ฝาก99รับ300
<a href="https://megagame.game/megagame-ฝาก-99-รับ-300/">ฝาก99รับ300</a> I really really love this article. it helps me through a tough time. thanks

Posted on 3/6/22 9:47 PM.

Post Reply Top
Showing 41 - 60 of 392 results.
of 20
BLOG

Mannov siger farvel til vores jyske PR-nestor

 

Den 30. september 2020 fyldte vores kære og mangeårige kollega og partner Ebbe Kristensen 66 år. Det blev samtidig Ebbes sidste arbejdsdag, da han har valgt nu at hellige sig pensionisttilværelsen – efter mere end 30 år i PR-branchen.

 

Ebbe har været en ledende faktor for Mannovs Aarhus-afdeling siden 1999, hvor han gjorde comeback til Mannov efter nogle år hos bl.a. Schur International, Indbodan og et par andre bureauer. Ebbe begyndte dog hele sin karriere hos netop Mannov, da han tilbage i 1982 – kun syv år efter firmaets grundlæggelse – startede som elev hos Børge Mannov og i løbet af de følgende tre år blev godt udlært i PR ud fra devisen om ”Alle har ret til en advokat ved den domstol, der hedder den offentlige debat”.

 

Samlet set er det blevet til mere end 23 år i Mannov og over 30 år i bureaubranchen for Ebbe. På nogle områder er der sket en afsindig udvikling siden 90’erne – vi sender fx ikke længere pressemeddelelser ud pr. fax (hvilket ellers dengang var et vildt teknologisk kvantespring fra den traditionelle postomdeling J). Men når det kommer til selve essensen i PR, så er grundtankerne ifølge Ebbe stadig de samme: ”Etablering, opretholdelse og udvikling af relationer med en organisations vigtigste in- og eksterne interessenter. Det er, hvad PR dybest set handler om. Og hvad der også gælder ikke mindst i dag, hvor normer og paradigmer ændres, og hvor virksomheder kan komme ud i kriser lynhurtigt i takt med medieudviklingen og ikke mindst her i den nye ”udskamningstid””.

 

Men nu er det slut med PR-værktøjerne i arbejdsøjemed for Ebbes vedkommende. Fremover vil Ebbe koncentrere sine kræfter om at nyde pensionisttilværelsen sammen med sin søde hustru Inge. Det under vi ham selvfølgelig fuldt ud – men vi kommer til at savne ”den gamle jyde” med de mange jyske favorithold (Ebbe er tilsyneladende glad for alle jyske fodboldhold, der slår københavner-holdene). Gennem årene har Ebbe været en enorm kapacitet for både Mannovs kunder og os som kollegaer. Han har prøvet lidt af hvert inden for kommunikationsbranchen, hvilket har gjort ham til den dygtige og skarpe generalist, han er i dag – med en særlig forkærlighed for fødevare-, medicinal- og miljøområdet, der altid har ligget Ebbes hjerte nær, og hvor han gennem tiden har skabt mange virkelig flotte resultater for Mannovs kunder.

 

I Mannov har vi altid haft en meget speciel og familiær kultur. Mange taler om den særlige ’Mannov-ånd’ – både blandt kunder og medarbejdere, nuværende som tidligere. Derfor satser vi også på, at vi fortsat kommer til at få glæde af Ebbes gode selskab og spændende anekdoter og betragtninger om bl.a. fodbold, vin og verden. Om vi er enige – særligt om synspunkterne inden for fodbold – tør vi ikke garantere. Men det bliver helt sikkert en hyggelig snak.

 

Vi ønsker Ebbe (og Inge) alt det bedste fremover – og glæder os til at høre nyt om stort og småt fra livet som pensionist i både Gl. Rye og Sydfrankrig. 

 

Tekst til LinkedIn, Facebook mv.:

Et kæmpe og hjerteligt tillykke til vores jyske PR-nestor Ebbe, der fyldte 66 år den 30. september. Dagen var samtidig Ebbes sidste arbejdsdag, da han nu helliger sig tilværelsen som pensionist sammen med sin kære hustru Inge. De vil helt sikkert komme til at nyde livet i både Gl. Rye og Sydfrankrig –  vi ønsker både Ebbe og Inge alt det bedste fremover og håber, at de fortsat vil lægge vejen forbi Mannov, når de er på den østlige side af broen.