Matilde Burskov Ascanius

Matilde Burskov Ascanius

Juniorkonsulent
Phone: +45 2715 7088
Email: mat@mannov.dk

Bloggerens business

Jun 22, 2015 By Matilde Burskov Ascanius
Tags: brand marketing , branding , sociale medier , content marketing , consumer pr , blogs , bloggersamarbejde , pr

Når dit brand skal på bloggen, skal du huske en særlig vigtig spiller - nemlig personen bag. Bloggerne skal tænde på dit brand og din idé, så de kan arbejde med budskabet og gøre det til deres eget. Det afslører to af Danmarks største bloggere, Mette Marie fra TWINPEAKS og Cathrine fra ROCKPAPERDRESSES i videoerne nedenfor.

I forrige uges indlæg nævnte vi fordele ved og gode råd til bloggersamarbejder. I dag sætter vi fokus på personen bag bloggen. Bloggeren er eksperten. Det er bloggeren, der kender bloggen, læserne og blogverdenen bedst og ved, hvordan man skal navigere. Derfor er det også helt essentielt at vide, hvad der er vigtigt for bloggerne, når de skal samarbejde med brands, så man kan tænke dem ind i hele processen - fra konceptudvikling til kampagnens eksekvering.

Hvad tænder bloggerne?

Både Cathrine og Mette Marie laver ofte samarbejder med brands. Begge har flere end 40.000 unikke læsere pr. måned, og begge er glade for at indgå samarbejder, der stiller dem en opgave, som de skal tilpasse deres eget univers. Hør hvad de siger om deres forhold til bloggersamarbejder herunder:

Udfordringen er det sjove

I videoerne fremhæver både Mette Marie og Cathrine, at de synes opgaven med at få noget materiale om et brand og skulle gøre det til deres eget, er spændende.  

For Cathrine er det den kreative udfordring, der er den primære motivation. Hun tænder på at få sat en ramme om kreativiteten, at blive givet et konkret budskab og stillet til opgave at arbejde med at tilpasse dette, så det passer til bloggens og læsernes stil. Hun husker os dog venligt på, at det er vigtigt med frie tøjler, så hun kan være kreativ og sikre det gode resultat.

Mette Marie tænder på opgaven, der ligger i at skulle skrive et spændende og interessant indlæg om produkter, som læserne måske ellers ikke ville være gået i dybden med, og stadig formå at få dem ind i læsernes bevidsthed rundt om eventuelle barrierer. Hun kan godt lide de skæve samarbejder, men vil samtidig have en rød tråd mellem samarbejderne og den stemning, hun ønsker på bloggen.

Det er altså essentielt, at man på forhånd kender bloggerne, så man kan sælge den gode idé, og så bloggerne kan se det sjove ved samarbejdet. Fik du ikke læst vores blogindlæg om fordele og gode råd til bloggersamarbejder, kan du finde det lige her. I indlægget uddyber vi nedenstående ti gode råd, så både brand og blogger får værdi af et samarbejde.

Bloggersamarbejde - ti gode råd

Dette blogindlæg er skrevet af Liv Hedgaard og Matilde Ascanius.

Comments
No comments yet. Be the first.
BLOG

Mannov siger farvel til vores jyske PR-nestor

 

Den 30. september 2020 fyldte vores kære og mangeårige kollega og partner Ebbe Kristensen 66 år. Det blev samtidig Ebbes sidste arbejdsdag, da han har valgt nu at hellige sig pensionisttilværelsen – efter mere end 30 år i PR-branchen.

 

Ebbe har været en ledende faktor for Mannovs Aarhus-afdeling siden 1999, hvor han gjorde comeback til Mannov efter nogle år hos bl.a. Schur International, Indbodan og et par andre bureauer. Ebbe begyndte dog hele sin karriere hos netop Mannov, da han tilbage i 1982 – kun syv år efter firmaets grundlæggelse – startede som elev hos Børge Mannov og i løbet af de følgende tre år blev godt udlært i PR ud fra devisen om ”Alle har ret til en advokat ved den domstol, der hedder den offentlige debat”.

 

Samlet set er det blevet til mere end 23 år i Mannov og over 30 år i bureaubranchen for Ebbe. På nogle områder er der sket en afsindig udvikling siden 90’erne – vi sender fx ikke længere pressemeddelelser ud pr. fax (hvilket ellers dengang var et vildt teknologisk kvantespring fra den traditionelle postomdeling J). Men når det kommer til selve essensen i PR, så er grundtankerne ifølge Ebbe stadig de samme: ”Etablering, opretholdelse og udvikling af relationer med en organisations vigtigste in- og eksterne interessenter. Det er, hvad PR dybest set handler om. Og hvad der også gælder ikke mindst i dag, hvor normer og paradigmer ændres, og hvor virksomheder kan komme ud i kriser lynhurtigt i takt med medieudviklingen og ikke mindst her i den nye ”udskamningstid””.

 

Men nu er det slut med PR-værktøjerne i arbejdsøjemed for Ebbes vedkommende. Fremover vil Ebbe koncentrere sine kræfter om at nyde pensionisttilværelsen sammen med sin søde hustru Inge. Det under vi ham selvfølgelig fuldt ud – men vi kommer til at savne ”den gamle jyde” med de mange jyske favorithold (Ebbe er tilsyneladende glad for alle jyske fodboldhold, der slår københavner-holdene). Gennem årene har Ebbe været en enorm kapacitet for både Mannovs kunder og os som kollegaer. Han har prøvet lidt af hvert inden for kommunikationsbranchen, hvilket har gjort ham til den dygtige og skarpe generalist, han er i dag – med en særlig forkærlighed for fødevare-, medicinal- og miljøområdet, der altid har ligget Ebbes hjerte nær, og hvor han gennem tiden har skabt mange virkelig flotte resultater for Mannovs kunder.

 

I Mannov har vi altid haft en meget speciel og familiær kultur. Mange taler om den særlige ’Mannov-ånd’ – både blandt kunder og medarbejdere, nuværende som tidligere. Derfor satser vi også på, at vi fortsat kommer til at få glæde af Ebbes gode selskab og spændende anekdoter og betragtninger om bl.a. fodbold, vin og verden. Om vi er enige – særligt om synspunkterne inden for fodbold – tør vi ikke garantere. Men det bliver helt sikkert en hyggelig snak.

 

Vi ønsker Ebbe (og Inge) alt det bedste fremover – og glæder os til at høre nyt om stort og småt fra livet som pensionist i både Gl. Rye og Sydfrankrig. 

 

Tekst til LinkedIn, Facebook mv.:

Et kæmpe og hjerteligt tillykke til vores jyske PR-nestor Ebbe, der fyldte 66 år den 30. september. Dagen var samtidig Ebbes sidste arbejdsdag, da han nu helliger sig tilværelsen som pensionist sammen med sin kære hustru Inge. De vil helt sikkert komme til at nyde livet i både Gl. Rye og Sydfrankrig –  vi ønsker både Ebbe og Inge alt det bedste fremover og håber, at de fortsat vil lægge vejen forbi Mannov, når de er på den østlige side af broen.