Liv Hedgaard Boye Jensen

Liv Hedgaard Boye Jensen

Konsulent
Telefon: +45 2715 7099
Email: liv@mannov.dk

Brug oplevelser i din kommunikation – tips til hvordan du får succes med din event

okt 07, 2016 Skrevet af Liv Hedgaard Boye Jensen
Tags: consumer pr , influencers , event , oplevelsesøkonomi

Events er et fantastisk redskab, når man arbejder med forbrugerkommunikation. De giver din målgruppe mulighed for at opleve og interagere med dit produkt og danner på den måde grobund for en øget interesse for det.  Det kan være en god mulighed i dag, hvor forbrugerne i øget grad fokuserer på den atmosfære og oplevelse, varer sælges med.

Afhængigt af dit produkt kan du enten målrette din event direkte eller indirekte mod forbrugerne. Direkte, hvor forbrugerne inviteres og hjælpes til at knytte sig til dit produkt gennem oplevelsen med det. Indirekte, hvor f.eks. influencere får oplevelsen med produktet og påvirkes til at give deres anbefaling af det videre.

Begge metoder kan være en god mulighed for markedsføring. Du skal dog huske et helt centralt element, hvis du skal lave en succesfuld event, der overbeviser målgruppen. Nemlig oplevelsen.

Det skal handle om oplevelsen

I dag kobles forbrugsvarer med oplevelser, fordi den moderne forbruger ikke længere kun har fokus på selve varen, men i større og støre grad fokuserer på, hvordan varer sælges og de oplevelser der følger med. Derfor er det en fordel at tænke oplevelser ind i din produktkommunikation.

Gode oplevelser gør os glade, og minder om gode oplevelser har tendens til at printe sig fast i vores hukommelse. En veludviklet eventstrategi tager afsæt i visionen om at opnå dette. Eventen skal kunne efterlade et særligt, vedvarende og brand-orienteret indtryk hos deltagerne. Gør den det, kan du knytte dit brand og produkt til et minde om en god oplevelse. Men det kommer desværre ikke af sig selv.

Og hvordan gør du så? Du fokuserer på, hvad der gør dit produkt specielt og hvilken kontekst, der får dit produkt til at shine. For hvis din event skal give din målgruppe værdi, hvad enten det er forbrugere eller influencere, så skal du sætte dit produkt ind i det miljø, hvor det bliver en oplevelse, også selvom det betyder, at du skal trække dit produkt lidt i baggrunden.

Hos Mannov laver vi ofte events som del af markedsføringsstrategien for forskellige brands og produkter. Nedenfor kan du læse to eksempler på events målrettet enten forbrugere eller influencere. Ved begge fik deltagerne gode oplevelser med hjem, og på trods af at produktet ikke var det primære fokus, blev det kædet uløseligt sammen med oplevelsen og fik derved stor opmærksomhed.

Påskeægjagt med familien

Prinsesse for en dag

God fornøjelse

Dette er eksempler på, hvordan man gennem events kan opnå god omtale af og opmærksomhed omkring sit brand eller produkt. Med oplevelser for øje, kan kontekst og detaljer give en samlet oplevelse at dit unikke produkt – også selvom det er trukket lidt i baggrunden. Rigtig god fornøjelse med din næste event.

Hvis du ønsker hjælp til din eventstrategi, er du altid velkommen til at sende mig en mail: liv@mannov.dk eller tage fat i mig på 2715 7099.

Kommentarer
Endnu ingen kommentarer. Vær den første.