Matilde Burskov Ascanius

Matilde Burskov Ascanius

Juniorkonsulent
Telefon: +45 2715 7088
Email: mat@mannov.dk

Bloggerens business

jun 22, 2015 Skrevet af Matilde Burskov Ascanius
Tags: brand marketing , branding , sociale medier , content marketing , consumer pr , blogs , bloggersamarbejde , pr

Når dit brand skal på bloggen, skal du huske en særlig vigtig spiller - nemlig personen bag. Bloggerne skal tænde på dit brand og din idé, så de kan arbejde med budskabet og gøre det til deres eget. Det afslører to af Danmarks største bloggere, Mette Marie fra TWINPEAKS og Cathrine fra ROCKPAPERDRESSES i videoerne nedenfor.

I forrige uges indlæg nævnte vi fordele ved og gode råd til bloggersamarbejder. I dag sætter vi fokus på personen bag bloggen. Bloggeren er eksperten. Det er bloggeren, der kender bloggen, læserne og blogverdenen bedst og ved, hvordan man skal navigere. Derfor er det også helt essentielt at vide, hvad der er vigtigt for bloggerne, når de skal samarbejde med brands, så man kan tænke dem ind i hele processen - fra konceptudvikling til kampagnens eksekvering.

Hvad tænder bloggerne?

Både Cathrine og Mette Marie laver ofte samarbejder med brands. Begge har flere end 40.000 unikke læsere pr. måned, og begge er glade for at indgå samarbejder, der stiller dem en opgave, som de skal tilpasse deres eget univers. Hør hvad de siger om deres forhold til bloggersamarbejder herunder:

Udfordringen er det sjove

I videoerne fremhæver både Mette Marie og Cathrine, at de synes opgaven med at få noget materiale om et brand og skulle gøre det til deres eget, er spændende.  

For Cathrine er det den kreative udfordring, der er den primære motivation. Hun tænder på at få sat en ramme om kreativiteten, at blive givet et konkret budskab og stillet til opgave at arbejde med at tilpasse dette, så det passer til bloggens og læsernes stil. Hun husker os dog venligt på, at det er vigtigt med frie tøjler, så hun kan være kreativ og sikre det gode resultat.

Mette Marie tænder på opgaven, der ligger i at skulle skrive et spændende og interessant indlæg om produkter, som læserne måske ellers ikke ville være gået i dybden med, og stadig formå at få dem ind i læsernes bevidsthed rundt om eventuelle barrierer. Hun kan godt lide de skæve samarbejder, men vil samtidig have en rød tråd mellem samarbejderne og den stemning, hun ønsker på bloggen.

Det er altså essentielt, at man på forhånd kender bloggerne, så man kan sælge den gode idé, og så bloggerne kan se det sjove ved samarbejdet. Fik du ikke læst vores blogindlæg om fordele og gode råd til bloggersamarbejder, kan du finde det lige her. I indlægget uddyber vi nedenstående ti gode råd, så både brand og blogger får værdi af et samarbejde.

Bloggersamarbejde - ti gode råd

Dette blogindlæg er skrevet af Liv Hedgaard og Matilde Ascanius.

Kommentarer
Endnu ingen kommentarer. Vær den første.